یکی از مهمترین دغدغه های سلامتی برای اغلب افراد مربوط به راه های مراقبت از پوست و جوش های ریز و درشت‌ روی آن است. برخی از ما گاهی تا ساعت‌ ها ذهنمان را درگیر راه های مراقبت از پوست می کنیم. از زمان های قدیم در سراسر جهان، مراقبت از پوست صورت خصوصا برای خانم ها امری بسیار مهم بوده و از روش های مخصوصی برای حفظ زیبایی و سلامت پوست صورت استفاده می کردند. امروزه نیز با پیشرفت های علم پزشکی راه های مراقبت از پوست بسیاری پیش روی ما قرار دارد. در این مقاله قصد داریم به راه های مراقبت از پوست صورت بپردازیم. فروشگاه آی زیبا عرضه کننده انواع لوازم زیبایی، بهداشتی و آرایشی شما را به مطالعه این مقاله جذاب دعوت می کند.

انواع پوست کدامند؟

  • پوست های خشک : پوست پوست ، زبر و زمخت است .
  • پوست های چرب : براق و روغنی است و منفذهای بزرگی دارد .
  • پوست های ترکیبی : در برخی نقاط (گونه ها)خشک و در بقیه نقاط (پیشانی ، بینی و چانه) چرب است .
  • پوست های حساس : پس از استفاده کردن از لوازم آرایش یا فرآورده های دیگر ممکن است سوزش، سوختگی یا خارش داشته باشد .
  • پوست های معمولی : یکدست ، صاف و در برابر حساسیت مقاوم است .

غدد چربی در پوست های چرب بسیار فعال هستند و روغن اضافی باید از روی پوست برداشته شود. پوست خشک نیاز به استفاده دائمی از مرطوب کننده ها دارد و باید پوست صورت را هیدراته نگهداشت. نوع شایع دیگر پوست های مختلط (ترکیبی) است که در برخی قسمت های صورت پوست خشک و هم به عنوان پوست چرب مورد مداوا قرار گیرد.

راه های مراقبت از پوست

برای مراقبت از پوست باید به نوع پوست توجه کرد. داشتن پوستی عالی نیازمند مصرف کرمی معجزه گر ساخته شده از گیاهان کمیاب دریای مدار شمالگان نیست. بلکه با رعایت موارد زیر می توانید پوستی سالم و زیبا داشته باشید. ما در این جا قصد داریم راه های مراقبت از پوست برای داشتن پوستی زیبا و شفاف را به شما آموزش دهیم که عبارتند از :

از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید

یکی از مهمترین راه های مراقبت از پوست، محافظت از آن در برابر آفتاب است. قرار گرفتن به مدت طولانی در زیر نور آفتاب می تواند باعث ایجاد چین و چروک، لکه های قهوه ای رنگ (کک و مک) و سایر مشکلات پوستی شود و همچنین خطر سرطان پوست را افزایش می دهد. برای محافظت در برابر آفتاب از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر به مدت طولانی زیر نور خورشید قرار نگیرید. در این زمان پرتوهای خورشید در شدیدترین حالت هستند و به یاد داشته باشید که برای داشتن پوستی سالم حتما باید از پیراهن آستین بلند، شلوار بلند و کلاه لبه دار پهن استفاده کنید.

راه های مراقبت از پوست محافظت در برابر آفتاب

سیگار نکشید

سیگار کشیدن باعث می شود پوست شما پیرتر به نظر برسد و یکی از دلایل اصلی ایجاد چین و چروک در پوست شماست. سیگار کشیدن رگهای خونی ریز را در خارجی ترین لایه های پوست باریک می کند که باعث کاهش جریان خون می شود و پوست را ضعیف تر می کند. همچنین با کشیدن سیگار اکسیژن و مواد مغذی برای سلامتی پوست به میزان زیادی کاهش پیدا می کند. استعمال دخانیات همچنین به کلاژن و الاستین که موجب استحکام پوست است آسیب می رساند. بعلاوه سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.

پوست خود را به آرامی تمیز کنید

زمان حمام کردن خود را محدود کنید. آب گرم و دوش های طولانی باعث می شود روغن های مفید زیر پوست شما خارج شود. زمان حمام یا دوش خود را محدودتر کنید و از آب ولرم استفاده کنید. این کار روتین روزانه مراقبت از پوست می باشد. اما با پوست های خشک چه کار کنیم؟ اگر پوست خشک دارید از استعمال صابون های قوی خودداری کنید. صابون ها و مواد پاک کننده قوی می توانند روغن را از پوست شما جدا کنند. در عوض، از پاک کننده های ملایم استفاده کنید.

اصلاح صورت را به نحو صحیح انجام دهید

در هنگام اصلاح صورت این کار را با دقت انجام دهید تا موجب خراش و زخم روی پوست صورت نشوید. برای محافظت از پوست صورت خود، قبل از اصلاح حتما از خمیر اصلاح ، لوسیون یا ژل استفاده کنید. برای شیو کردن نیز ، از تیغ تمیز و تیز استفاده کنید. پس از شستشو یا استحمام ، صورت خود را با حوله به آرامی خشک کنید تا مقداری رطوبت روی پوست شما بماند. پوست های خشک را مرطوب کنید. اگر پوست شما خشک است ، از مرطوب کننده ای متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. برای استفاده روزانه، یک مرطوب کننده در نظر بگیرید که حاوی SPF است.

مطلب مرتبط : اصلاح صحیح صورت با ماشین های ریش تراش 

راه های مراقبت از پوست اصلاح صورت به صورت صحیح

رژیم غذایی سالم بخورید

یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما کمک کند تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید. در رژیم غذایی خود از مقادیر مناسبی میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار و پروتئین های بدون چربی استفاده کنید. ارتباط بین رژیم غذایی و آکنه پوستی مشخص نیست. برخی از تحقیقات در مورد مراقبت از پوست حاکی از آن است که یک رژیم غذایی سرشار از روغن ماهی یا مکمل های روغن ماهی و کربوهیدرات های فرآوری شده یا تصفیه شده ممکن است باعث زیبایی پوست شما شوند. نوشیدن مقدار زیادی آب به مرطوب نگهداشتن پوست کمک می کند. مصرف ویتامین های A ، B ، C و E به جوان ‏شدن، ترميم، توليد کلاژن ، مرطوب شدن و سالم ماندن پوست کمک مي‏کند . تا آنجا که امکانش هست از غذاهای طبيعی استفاده‏ کنيد و از غذاهای آماده و فرآوری شده خودداری كنيد.

استرس را مدیریت کنید

استرس کنترل نشده می تواند پوست شما را حساس تر کرده و باعث ایجاد آکنه و سایر مشکلات پوستی شود. برای داشتن پوستی سالم و جوان بهتر است استرس خود را مدیریت کنید. به اندازه کافی بخوابید ، محدوده زمانی برای انجام کارهای استرس زا تعیین کنید، لیست کارهای خود را تغییر دهید و وقت خود را برای انجام کارهایی که از آنها لذت می برید بگذارید. نتایج ممکن است چشمگیرتر از آنچه انتظار دارید باشد.

از محصولات مراقبتی پوست استفاده کنید

مراقبت اساسی‏ و منظم از پوست برای هر خانمی هنگام صبح و شب، الزاما از سه مرحله تشکيل شده ‏است: تميز کردن پوست، مرطوب نگه‏داشتن و استفاده از شيرپاک‏ن ‏ها.حتی اگر وقت کافی نداريد ، تميز‏کردن و مرطوب نگه‏داشتن پوستتان خيلی مهم است. علاوه بر همه روش هایی که در مورد راه های مراقبت از پوست گفته شد استفاده از محصولات مراقبتی پوست می تواند به داشتن پوستی سالم و شاداب به شما کمک کند. شما می توانید همچنین برای مراقبت از پوستانتان میتوانید از محصولات مراقبتی پوست ما در فروشگاه دیدن نمایید.

راه های مراقبت از پوست استفاده از مراقبتهای پوستی

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

گفتن درباره اهميت کرم‏ های ضد آفتاب نيازی به تکرار ندارد! علت اينکه کرم‏های ضد آفتاب مهم هستند اين است که اولين عامل پيری و آسيب پوست به « در معرض نور خورشيد قرار گرفتن » است. حفاظت از پوست در مقابل نور خورشيد، مهم‌ترين مراقبت از پوست است که به طور روزانه بايد مورد توجه قرار‏گيرد. در معرض نور خورشيد قرار گرفتن، موجب چروک صورت و ايجاد لکه‏ های رنگی برجسته می شود که به واسطه آسيبی که به غشای ميانی پوست وارد مي‏ شود، به وجود مي‏ آيند . آسيب‏ های ناشی از نور خورشيد حتی مي‏تواند باعث سرطان‌های پوستی شود.

صحیح آرایش کنید و از لوازم آرایش با کیفیت استفاده کنید

بهترين روش براي بهبود در وضعيت آرايشی شما، استفاده از مواد زيرساز آرايشی است که مي‏تواند پوست مرطوب شما را هموار و صاف کند. يک پوست مرطوب می تواند چهره شما را به طور واقعی عالی بنماياند. هر آرايشگری به شما خواهد گفت که بسيار مهم است با يک پاک کننده نرم، کار آرايش روی صورت را شروع کنيد. از يک دستمال يا پارچه خوب، براي زيرسازی پوست يا پوشاندن لکه‌ها يا چيزهاي ديگر ناخوشايند روی پوست، استفاده کنيد. اين مهم است که از محصولات خوب و مناسب نوع و رنگ پوست خود استفاده كنيد. مراقبت مناسب پوست، از شناختن نوع پوستتان شروع مي ‏شود.

کلام آخر

در این مقاله با راه های مراقبت از پوست آشنا شدیم و به توضیح آنها پرداختیم. همچنین به لزوم نگهداری و مراقبت از پوست پی بردیم. فروشگاه آی زیبا که همواره زیبایی و سلامت پوست و مو مشتریان خود را در اولویت قرار می دهد عرضه کننده انواع لوازم بهداشتی ، آرایشی و زیبایی می باشد. جهت دریافت مشاوره و خرید محصولات می توانید با کارشناسان آی زیبا تماس بگیرید.

فروشگاه آی زیبا

فروشگاه آی زیبا عرضه کننده بهترین لوازم بهداشتی و آرایشی از برندهای معتبر می باشد که این محصولات شامل ریش تراش ، دستگاه اصلاح بدن ، اتوی مو، سشوار و سایر لوازم بهداشتی و آرایشی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه و یا با شماره های آی زیبا تماس بگیرید . در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.