اتوی مو یا سشوار شاید این پرسش برای خیلی ها مطرح شود که استفاده از سشوار عوارض کم تری برای موها ایجاد می کند یا اتوی مو؟ اتوی مو آسیب بیش تری به موها وارد خواهد کرد و به همین دلیل هم عوارضش در مقایسه با سشوار بیش تر است.

باید و نبایدهای استفاده از سشوار

با وجود همه این دلایل، افراد زیادی به دلایل مختلف مانند حالت دادن به موها یا خشک کردن شان پس از هر بار استحمام، از سشوار یا اتوی مو استفاده می کنند. بهتر است قبل از استفاده از سشوار به نکات زیر دقت کنید:
  • قبل از استفاده از سشوار موها را کمی خشک کنید و در زمانی که مو کاملا خیس است، به هیچ عنوان سشوار نکشید.
  • همچنین توصیه می شود درجه سشوار را روی شدت متوسط تنظیم کنید.
  • این تغییر دما نکته بسیار مهمی است که برای حفظ سلامت و شادابی مو باید در نظر داشته باشید.
  • زمانی که مو هنوز خیس است ، اگر به طور ناگهانی در معرض گرمای شدید قرار بگیرد، مشکلاتی در تنه ی موها ایجاد خواهد شد.
  • گفته می شود سشوار عاملی برای ریزش مو و صدمه دیدن ریشه ها نیست.اما خیلی از افراد فکر می کنند چون سشوار به ریشه ی مو کاری ندارد، پس هیچ مشکلی هم ایجاد نخواهد کرد.
اتوی مو یا سشوار خرید لوازم آرایش مو با قیمت مناسب

استفاده زیاد از سشوار آسیب بیشتری به موهای چه کسانی وارد می کند؟

  • کسانی که زیاد موهای شان را سشوار می کشند.
  • وقتی موها هنوز خیس است و قبل از خشک شدن، این کار را انجام می دهند .
  • همین طور آن هایی که از سشوارهای قوی و داغ استفاده می کنند.
  • همچنین استفاده نادرست و بیش از حد از سشوار .

موهای فر

بر خلاف سال ها پیش که موهای فر مد بود، چند سالی است که موهای صاف داشته باشید، برای رفتن به یک مهمانی زنانه مشکل کمتری دارید. ولی بسیاری از محصولات جدید، کار خانم هایی را که موهای فر و مجعد دارند، راحت کرده است.

استفاده صحیح از اتوی مو

دو نمونه از محصولاتی که می توان با آن ها در خانه موهایی صاف را برای خود فراهم کرد: اتوی مو و سشوار است.

استفاده از اتوی مو

موهای طبیعی در برابر حرارت اتوی مو مقاومت بیشتری دارند.

ولی اگر شما موهایتان را رنگ، فر، مش یا های‌لایت کرده‌اید، باید در استفاده از اتوی مو دقت بیشتری به خرج دهید. موادی که در آرایشگاه‌ها برای تغییر رنگ مو استفاده می‌شوند،حرارت اتوی مو ممکن است سبب خشک شدن و ریزش این موها شود. اگر هم مجبور شدید از اتوی مو برای صاف کردن موهایتان استفاده کنید، آن را خیلی کم استفاده کنید.

همچنین درجه اتوی مو را روی حرارت‌های پایین‌تر تنظیم کنید.

استفاده از اتوی مو روی موهای مصنوعی

این روزها بعضی از خانم‌ها در لابه‌لای موهایشان، موهای (مصنوعی) را اضافه کرد‌ه‌اند . اتو کردن موهای مصنوعی دقت بسیار بیشتری نیاز دارد. اگر شما با همان درجه حرارت اتوی مو که موهای طبیعی را با آن اتو می‌کنید ، امکان سوختن این موها وجود خواهد داشت. برای این که این موها آسیب نبینند و سالم باقی بمانند، حرارت اتوی مو را کاهش دهید. از طرف دیگر، دفعات کمتری این موها را لای چنگک‌های سرامیکی اتوی مو قرار دهید.

اتوی مو یا سشوار اتوی مو روی موی مصنوعی

این توصیه‌ها را جدی بگیرید!

1- موهای تمیز را اتو کنید:

بهتر است هنگامی که موهایتان را به تازگی شسته‌اید و تمیز کرده‌اید، از اتوی مو برای حالت دادن موهایتان استفاده کنید. وقتی موهایتان چرب است اگر از اتوی مو استفاده کنید، این چربی‌ها با حرارت اتو به خورد موهایتان می‌روند.

2- سشوار بکشید:

پس از صاف و یک دست کردن موهایتان با اتوی مو، روی آن ها سشوار بکشید. ولی به جای استفاده از باد داغ سشوار، از باد سرد آن استفاده کنید. این کار موهای شما را براق‌تر می‌کند و در عین حال چون از باد گرم سشوار استفاده نکرده‌اید، باز هم به نفع سلامت موهایتان کار کرده‌اید.

3- پیش از‌ آن شانه کنید:

برای این که حرارت اتوی مو کمتر روی موهایتان باقی بماند، پیش از اتو کردن موهایتان، آن ها را شانه کنید. حتما قبول دارید که اتو کردن و صاف کردن موهای شانه شده بسیار راحت‌تر از موهای نامرتب و درهم است. شما در این صورت می‌توانید دفعات کمتری اتوی مو را روی موهایتان بکشید.

4- شب بهتر از صبح:

بهتر است شب به حمام بروید و موهایتان را بشویید و تمیز کنید و سپس آنها را با اتو صاف کنید. چون این کار موجب می‌شود صبح موهای مرتب تر و زیباتری داشته باشید. اگر با موهای خیس و نامرتب بخوابید، باید مدت بیشتری را برای صاف کردن موهایتان با اتوی مو صرف کنید.

5- از ژل استفاده کنید:

برای این که موهایتان بهتر حالت بگیرند، هر بخشی از آن را که می‌خواهید اتو بکشید، ژل بزنید. این کار موجب می‌شود موهایتان بهتر حالت بگیرند و زیبا و براق نیز به نظر بیایند.

اتوی مو یا سشوار هزینه ارسال رایگان

روش صحیح استفاده از اتوی مو

اگر شما از این روش‌ برای اتو کردن موهایتان استفاده کنید، علاوه بر این که موهایی صاف و براق خواهید داشت، موهایتان سالم نیز می‌مانند:

  1. پس از شستن موهایتان و خارج شدن از حمام، موهایتان را با حوله‌ای خوب خشک کنید.
  2. سپس با یک شانه و با کمک دستان‌تان موهایتان را شانه کنید و آن ها را صاف کرده و یا به صورت حلقه‌‌حلقه شکل دهید.
  3. از اتوی مو برای صاف کردن موهایتان استفاده کنید.

فراموش نکنید شما نباید بیش از پنج دقیقه اتوی مو را روی موهایتان نگه دارید.

امیدواریم مطلب اتوی مو یا سشوار کدام بهتر است به شما در خرید بهتر کمک کرده باشید.

فروشگاه آی زیبا

فروشگاه آی زیبا عرضه کننده بهترین لوازم بهداشتی و آرایشی از برندهای معتبر می باشد که این محصولات شامل ریش تراش ، دستگاه اصلاح بدن ، اتوی مو، سشوار و سایر لوازم بهداشتی و آرایشی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه و یا با شماره های آی زیبا تماس بگیرید . در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.