یکی از پرکاربردترین ابزارهای زیبایی مو قطعا اتوی مو است که به وسیله آن می توان موهای خشک و بی حالت را صاف و براق کرد. همچنین اگر دارای موهای فر و مجعد هستید و برای تغییر ظاهر دوست دارید موهای خود را صاف کنید و یا روی موهایتان موج های زیبا ایجاد کنید اتوی مو پیشنهاد ما به شماست.

اما استفاده نادرست از اتوی مو می تواند عمر اتوی موی شما را کاهش داده و یا موجب کاهش کیفیت آن شود. همین طور اگر از این وسیله بصورت اشتباه استفاده کنید ابزاری بسیار خطرناک برای شما خواهد بود. در این مقاله قصد داریم به موضوع استفاده نادرست از اتوی مو بپردازیم پس با فروشگاه آی زیبا همراه باشید.

استفاده نادرست از اتوی مو چه خطراتی به دنبال دارد؟

در صورت استفاده نادرست از اتوی مو به موهای خود آسیب فراوانی می‌رسانید زیرا بسیاری از اتوهای مو تا حدود ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد حرارت دارند. این گرمای زیاد می تواند موجب سوختی و وز شدن مو شود. هنگام استفاده از اتوی مو ، شنیدن صدایی شبیه سرخ شدن سیب‌ زمینی نشانه خوبی نیست. رطوبتی که در سلولهای مو وجود دارد در اثر حرارت زیاد اتوی مو تبخیر شده و موجب ایجاد صدا میشود. برای پیشگیری از سوختگی مو توسط اتوی مو راهکارهایی وجود دارد که به آن خواهیم پرداخت.

نکات مهم خرید اتوی مو

اگر قصد خرید اتوی مو دارید باید نکاتی را رعایت کنید تا انتخاب و خرید مناسبی داشته باشید. در اینجا با چند نکته مهم در خصوص انتخاب و خرید اتوی مو آشنا می شویم:

۱- به واژه‌های «سرامیک»، «کهربا» و «تیتانیوم» بر روی جعبه دقت کنید

هنگامی که به خرید اتوی مو می‌روید به چند نکته دقت کنید. مهم‌ترین سوالی که باید از خود پرسید این است که «جنس صفحات چیست؟» معمولا برروی جعبه‌ها واژه سرامیک ذکر شده است اما تمامی ابزارهای سرامیکی ویژگی‌های یکسانی ندارند. بعضی از اتوهای مو تنها روکش سرامیکی دارند. در مقابل، به دنبال واژه «سه لایه» باشید که بدین معناست که لایه‌های سرامیک برروی یکدیگر کشیده شده‌اند.

واژه جذاب دیگر، «کهربا» است که یک سنگ گرانبهای تزئینی حاوی یون‌های منفی است. این سنگ باعث حفظ شدن رطوبت ریشه مو شده و حاصل کار بهتر خواهد شد؛ بنابراین، مکمل بسیار خوبی است. این روزها، تیتانیوم نیز به عرصه لوازم حرارتی وارد شده است. این فلز نرم، بهتر بر روی مو می‌لغزد و دوام بیشتری دارد

مسلما، با نگاه کردن به اتوی مو نمی‌توان گفت که آیا ابزار حاوی تمامی این مواد هست یا خیر، اما می‌توانید اندکی درباره این موارد تحقیق کنید. بهره‌مندی از کیفیت، هزینه دارد؛ بنابراین به خرید به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری نگاه کنید.

استفاده نادرست از اتوی مو خرید بهترین اتوی مو

۲- خرید اتوی مو فاقد دکمه تنظیم حرارت

دکمه تنظیم حرارت بر روی اتوی مو یک امر حیاتی است و تنظیمات آن وابسته به جنس مو و مدل مورد نظر مو است. خانم‌هایی که موهای هایلایت یا صاف دارند باید دمای متوسط را انتخاب کنند. بهتر است از حداکثر دما که حدود ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد است اجتناب کنید زیرا استفاده مداوم از آن، جنس موی شما را تغییر می‌دهد.

آسیب دیدن حرارتی مو، باعث صاف شدن موهای مجعد می‌شود. این درجه حرارت برای کراتینه کردن موها استفاده می‌شود . بنابراین بهتر است دمای دستگاه هنگام استفاده در منزل، بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد باشد. اتوی مو شما باید حداقل یک سال گارانتی داشته باشد.

همچنین به طراحی آن نیز توجه کنید، نباید میان بدنه اتوی مو و صفحات آن فاصله باشد. همچنین لبه‌ های اتوی مو نباید تیز باشند بلکه باید گرد باشند تا بتوانید به‌ راحتی و بدون آسیب رساندن به موها ، آن‌ را بچرخانید.

۳- استفاده از اتوی مو بر روی موهای مرطوب

هیچ‌گاه این کار را نکنید. اگر می‌خواهید موهای خود را اتو کنید حتما کاملا آن‌ها را با سشوار خشک کنید تا هیچگونه رطوبتی باقی نماند زیرا صدایی که در این موقع می‌شنوید، در حقیقت صدای سرخ شدن موهای شماست.

۴- بر این باورید که اسپری محافظ حرارت مو ضرورت ندارد

از مزایای اسپری محافظ حرارت مو، حفظ سلامت مو است. با استفاده از این اسپری، از موهای خود مراقبت کرده، میزان شکستگی آن‌ ها را کاهش داده، ساختار طبیعی مو را حفظ کرده و از ایجاد مو خوره جلوگیری نمایید.

۵- پیش از حرارت دادن موها، اسپری زیادی مصرف می‌کنید

اگر موها هنگام اتو کردن دود کنند، نشانه آن است که محصولی بیش از حد لازم استفاده شده است. استفاده اندک از اسپری مو مساله‌ای ندارد اما نباید در این کار زیاده‌ روی شود زیرا به شکستگی موها (به‌ویژه موهای بلوند و روشن) منجر می‌شود. می‌توانید برای کنترل بیشتر موهای فردار و مجعد، اندکی اسپری موی سبک استفاده کنید.

استفاده نادرست از اتوی مو جلوگیری از سوزاندن مو با اتو

۶- استفاده از اتو موی بسیار داغ برروی موهای رنگ شده

هنگامی که موهای خود را رنگ می‌کنید قوانین فرق دارند. دیگر نمی‌توانید از همان شامپو استفاده کنید، نیاز به استفاده میزان بیشتری نرم‌کننده دارید و همچنین نمی‌توانید از اتوی مو با حرارت بالا استفاده کنید. زیرا حرارت، باعث بازشدن لایه‌های کوتیکول مو می‌شود و مولکول‌های رنگ، سریع‌تر پاک می‌شوند.

اگرچه این مورد در مورد خانم‌هایی با موهای شرابی و قهوه‌ای صحت دارد اما کسانی که موهای دِکُلره، روشن و یا رنگ شده دارند، بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

۷- بارها و بارها یک دسته مو را اتو می‌کنید

اگر مجبور هستید بارها و بارها یک دسته مو را اتو کنید بدان معناست که اتوی مو شما خوب نیست یا تماس کافی برقرار نمی‌شود. تنها باید با بهره‌گیری از تکنیک صحیح، یک مکان را اتو کنید. یک دسته از موهای تمیز را بگیرید و از ریشه‌ها شروع به اتو کردن کنید. اتو را نزدیک به 45 درجه به سمت پایین بچرخانید و اتو را به آرامی به سمت انتهای موها بکشید.

۸- با اتو کردن دسته‌های بزرگ به دنبال ظاهر براق هستید

اگر می‌خواهید فر ملایمی به موهای خود بدهید، می‌توانید آن‌ها را در دسته‌های بزرگ ۵ سانتی‌متری اتو کنید. اما وقتی که می‌خواهید موهایتان را صاف کنید، باید دسته‌های کوچک‌تری (حدود ۲/۵ سانتی‌متر) را اتو کنید؛ درست است که این کار زمان بیشتری می‌برد، اما با این کار نیازی نیست که یک دسته را بارها و بارها اتو کنید.

۹- از اتوی مو تنها برای صاف کردن موها استفاده می‌کنید

اتوی مو پرکاربردترین وسیله در جرگه محصولات گرمایی است. نه تنها می‌توان از آن برای صاف کردن موها استفاده کرد بلکه می‌توان برای موج‌دار کردن یا ایجاد فرهای ریز در موها نیز استفاده کرد.

۱۰- هیچ‌گاه اتوی مو خود را تمیز نمی‌کنید

موهای سوخته و گرد و غبار بر روی لبه‌های اتوی مو باقی می‌ مانند و تمیز کردن مداوم اتوی مو برای محافظت از موها ضروری است. همچنین، می‌توانید برای تمیز کردن آن از الکل استفاده کنید یا مادامی که اتو هنوز گرم است (اما به پریز برق متصل نیست)، صفحات را با یک حوله تمیز و مرطوب پاک کنید. امیدواریم مطلب “استفاده نادرست از اتوی مو” مورد توجه قرار گرفته باشد.

استفاده نادرست از اتوی مو خرید اتوی مو با تخفیف 30 درصدی

کلام آخر

در این مقاله با عوارض استفاده نادرست از اتوی مو آشنا شدیم و نکاتی در مورد خرید و نگهداری اتوی مو آموختیم. خرید اتوی مو از برند معتبر و از فروشگاه معتبر یکی از مهمترین نکات خرید محصولات آرایشی و زیبایی است. فروشگاه آی زیبا یکی از معتبرترین فروشگاههای عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی است.

فروشگاه آی زیبا

فروشگاه آی زیبا عرضه کننده بهترین دستگاه های اپی لیدی از برندهای معتبر می باشد. همچنین محصولات دیگری از قبیل ریش تراش ، دستگاه اصلاح بدن ، سشوار و سایر لوازم بهداشتی و آرایشی نیز در این مجموعه عرضه شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه و یا با شماره های آی زیبا تماس بگیرید . در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.