توضیحات کامل در مورد کراتینه مو

کراتین در اصل نوعی پروتئین است که در مو، پوست و ناخن هر فردی وجود دارد. کراتین برای محافظت از پارگی، شکنندگی و شکستگی مورد نیاز بدن می باشد. همچنین در اندام های داخلی بدن کراتین موجود است که نسبت به سایر سلول های بدن مقاومت بالایی در برابر خراشیدن یا پارگی دارد. کراتین را می توان از پرها ، شاخ و پشم حیوانات مختلف گرفت و به عنوان ماده ای در محصولات آرایشی مو استفاده کرد.

از آنجا که کراتین بلوک ساختاری موهای شماست، برخی افراد معتقدند مکمل های کراتین، محصولات و درمانها می توانند به تقویت موهای شما کمک کنند و باعث زیبایی آن شوند. در این مقاله قصد داریم توضیحات کاملی در مورد کراتینه مو به شما ارائه کنیم پس با فروشگاه آی زیبا همراه باشید.

مزایا و نتایج استفاده از کراتینه مو

افرادی که از کراتین روی موهای خود استفاده می کنند، اعلام می کنند که موهایشان صاف و راحت تر شده است. اثرات آن بسته به این است که موهای شما چقدر از ابتدا سالم است؟ ضخامت طبیعی موهای شما چقدر است؟ از چه نوع درمان کراتین استفاده می کنید؟ کراتین با صاف کردن سلولهایی که به هم می پیوندند برای ایجاد رشته های مو بکار می رود. لایه های سلول به نام کوتیکول مو، از لحاظ تئوریک کراتین را جذب می کنند. در نتیجه موها پر و براق به نظر می رسند. کراتین همچنین میتواند موهای مجعد را کمتر در هم، سبک تر و براق تر نشان دهد.

کراتینه مو روشهای کراتین کردن مو

روش ها و موارد استفاده کراتینه مو

درمان کراتین یکی از روش های درمانی است که در سالن های زیبایی انجام میشود. کراتین برزیلی نام کراتینی است که در این سالنها استفاده می شود. کراتینه کردن مو شامل چند مرحله است :

  1. بعد از شستشوی موها یک کرم که حاوی مواد فرمالدئید است را قبل از خشک شدن و صاف کردن آن روی موها گذاشته می شود.
  2. پس از چند دقیقه ، به شما گفته می شود موهای خود را برای چند روز خشک نگه دارید.
  3. بعد از گذشت چند روز هنگامی که برای شستشوی مواد شیمیایی از روی موها به سالن مراجعه کنید ، دوباره همین روش برای تنظیم اثر صاف کننده روی موها استفاده می شود.
  4. توصیه می شود این درمان 12 هفته ادامه پیدا کند تا اثر بهتری روی موها بگذارد.

سرم های کراتین ، شامپوها و نرم کننده ها

در روش های دیگر برای مصارف خانگی سرم، شامپو و کراتین برای درمان در خانه مورد استفاده قرار می گیرند. اما در این روش کراتین نمی تواند ادعای مشابه با درمان کراتین در سالن را داشته باشد. اما برخی از کارخانه ها ادعا می کنند که محصولاتشان موها را در برابر آسیب مقاوم می کند. این محصولات به ترمیم موهایی کمک می کنند که در اثر گرما و رنگ مو خشک شده اند. شما می توانید روی برچسب محصولات را بخوانید و محصولی که نوشته “keratin hydro lysates”را دارد برای کراتین مو انتخاب کنید. محققان نیز در سال 2013 به این نتیجه رسیدند که اجزای فعال کراتین یک ماده بسیار قوی برای تقویت موها می باشد.

مکمل های کراتین

همچنین شما میتوانید مکمل های کراتین را در داروخانه های معتبر پیدا کنید . مکمل های کراتین به شکل پودر و کپسول تولید می شوند. اما باید مراقب باشید که مکمل های کراتین بدون خطر نیستند. استفاده بیش از حد کراتین می تواند باعث ایجاد پروتئین بیش از حد در بدن شود و آسیب جدی به کلیه ها و کبد برساند.

هزینه درمان کراتین

درمان کراتین با توجه به نوع موهای شما، مارک کالای مورد استفاده و اینکه سالن شما چقدر گران است، توسط یک آرایشگر حرفه ای زیبایی در قیمت های مختلف انجام می شود. تقریبا بستگی به نوع موها و بلندی بین 400.000 تومان تا 1.200.000 تومان انجام میگیرد. همچنین می توانید بسته های آماده درمانی کراتین در منزل را در برخی از داروخانه ها و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی پیدا کنید. این روشهای درمانی کراتین ممکن است کثیف بوده و یا استفاده صحیح از آن دشوار باشد.

کراتینه مو هزینه درمان کراتین مو

خطرات احتمالی و عوارض جانبی کراتینه مو

درمانهای کراتینی که در سالن انجام میگیرند حاوی مقادیر زیادی فرمالدئید هستند. به همین دلیل ، زنان باردار باید از انجام این روش درمانی خودداری کنند. افرادی که حساسیت به فرمالدئید یا مشکلات تنفسی دارند نیز باید از درمان های کراتین خودداری کنند.

استفاده از دستگاه های کراتینه مو

همچنین برای کراتین مو اتوهای مویی ساخته شده اند تا حد زیادی به صاف شدن موهایتان کمک میکند و باعث درخشندگی و صافی موهای شما میشوند . در زیر چند محصول مرتبط با کراتینه مو آورده شده است که برای هر سلیقه و هر کارایی فرق دارند.

اتو موهای حرفه ای با صفحه کراتین دارای صفحات عریض و با کیفیت از جنس سرامیک با روکش کراتین می باشد که مناسب استفاده در سالن های آرایشی و یا مصارف شخصی بوده و به شما این امکان را می دهد تا با صرف زمان کم، موهای خود را به راحتی صاف نمایید. صفحات به رنگ گلبهی و بسیار زیبا هستند.

خاصیت یون سازی این صفحات سرامیک با تولید یون های منفی موجب حذف الکتریسیته ساکن در موها و مانع از آسیب رسیدن و همچنین حفظ درخشندگی و لطافت طبیعی آنها می گردد. درضمن روکش مخصوص روی این صفحات با القای کراتین به سطح و ساقه مو با مراقبت بیشتری آن ها را صاف کرده و کوتیکول مو را به خوبی پوشش می دهد.

برای استفاده از دستگاه تنها کافیست آن را روشن کرده و پس از تنظیم و گرم شدن صفحات بسته به نوع مو به راحتی موهایتان را صاف کنید. به دلیل قطر کم و عرض خوب صفحات کار با این اتو مو بسیار راحت بوده و به سادگی می توان دسته های مو را با آن صاف نمود.

کراتینه مو آیا کراتین کردن مو آسیبی به موها می زند

توضیحات کامل در مورد کراتینه مو

درمان کراتینه مو مزایای بسیار زیادی دارد. استفاده صحیح از درمان کراتین بر روی کوتیکول مو و آب بندی آن با گرما ، زیبایی بسیاری به موهای شما داده و باعث می شود تا موهای شما ظاهری براق تر داشته باشد. اما قبل از انجام کراتین باید بدانید مواد شیمیایی در کراتین چه مضراتی برای سلامتی شما دارند.

برخی از افراد ممکن است که پس از یک بار استفاده از کراتین، مجبور به ادامه درمان شوند تا آسیب گرمای ناشی از پردازش موهایشان به این روش نشان ندهد. درمان های کراتین همچنین کارمندان سالن مو را در معرض مقادیر بالای مواد شیمیایی قرار می دهد که بسیار سمی هستند. قبل از انجام درمان کراتین، یک محصول موی حاوی کراتین را امتحان کنید تا ببینید آیا می توانید به درجه های براق مورد نظر خود دست پیدا کنید یا خیر.

کلام آخر

در این مطلب توضیحات کامل در مورد کراتینه مو داده شده است که امیدواریم مورد استفاده شما واقع شود. همچنین میتوانید از محصولات ما برای این امر استفاده نمایید.

فروشگاه آی زیبا

فروشگاه آی زیبا عرضه کننده بهترین لوازم بهداشتی و آرایشی از برندهای معتبر می باشد که این محصولات شامل ریش تراش ، دستگاه اصلاح بدن ، اتوی مو، سشوار و سایر لوازم بهداشتی و آرایشی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه و یا با شماره های آی زیبا تماس بگیرید . در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.