امروزه برای از بین بردن موهای زائد بدن راه ها و وسایل مختلفی به بازار عرضه شده است. از اپیلاسیون با موم و برچسب گرفته تا استفاده از اپی لیدی و لیزر راههایی برای از بین بردن موهای اضافی بدن هستند. یکی از روش های در دسترس و راحت برای این منظور دستگاه اپی لیدی است که با برق یا باتری کار می کند و برای مصارف خانگی تولید شده است. این دستگاه به کمک یک سری چرخان و گیره های روی این سری ها (بسته به تعداد موچین و نقاط مورد استفاده از بدن) موهای بدن را از ریشه در می آورد .

ممکن است استفاده نادرست از دستگاه اپی لیدی با درد و آسیب پوستی همراه باشد ولی اگر نکاتی را در هنگام استفاده از اپی لیدی رعایت کنیم می توانیم تا حد زیادی از درد و آسیب آن جلوگیری کنیم. ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را در مورد استفاده از اپی لیدی بیان کنیم که موجب می شود اصلاحی راحت و بدون درد را تجربه کنید. فروشگاه آی زیبا عرضه کننده انواع لوازم بهداشتی و آرایشی شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

دستگاه اپی لیدی چگونه کار می کند؟

از بین بردن مو‌های زائد با روش‌های موقتی و دائمی انجام می‌شود. در روش‌های موقت نظیر استفاده از اپی لیدی ، قسمت زایای ریشه مو از بین نمی‌رود. به همین علت فولیکول آن دوباره به رشد خود ادامه می‌دهد در حالیکه با روشهای دائمی نظیر لیزر قسمت زایای مو از بین می رود .

روش‌های موقتی از بین بردن مو‌های زائد انواع گوناگونی دارد و اپیلاسیون یکی از این روش‌هاست. با اپیلاسیون چه با استفاده از اپی لیدی یا موم و وکس مو‌ها از ریشه بیرون کشیده می‌شوند . اپی‌لیدی‌ها دستگاه‌ های مکانیکی برقی هستند که گیره‌های سر آنها، مو‌ها را داخل سر اپی‌لیدی به داخل می‌کشند و آن‌ها را از ریشه بیرون می‌آورند که نوعی اپیلاسیون محسوب می‌شود. طبیعتا این روش کمی دردناک است، ولی بعد از استفاده مداوم از آن، این درد کمتر می‌شود.

مقاله پیشنهادی : دستگاه های اصلاح بانوان 

استفاده از اپی لیدی مزایا و معایب استفاده از اپیلیدی

مزایای استفاده از اپی لیدی

  • استفاده از اپی لیدی بسیار آسان است چرا که تنها با اتصال سیم آن به برق می توانید از آن استفاده کنید.
  • با استفاده از اپی لیدی به مرور ضخامت مو‌ها کمتر و رشدشان کندتر خواهد شد.
  • رشد مو‌ها بین ۲ تا ۴ هفته کندتر می‌شود.
  • مو‌های جدید نسبت به مو‌های قبلی نرم‌تر و نازک‌تر می‌رویند.
  • درد اپیلاسیون با دستگاه اپی لیدی در مقایسه با کندن مو با موم یا وکس کمتر است.
  • دستگاه اپی‌ لیدی را یک بار تهیه می‌کنید و می‌توانید تا مدت‌ها از آن استفاده کنید پس مقرون به صرفه است.
  • برخلاف اصلاح با وکس و موم که به تنهایی سخت و دشوار است استفاده از اپی لیدی برای اصلاح بسیار راحت است.
  • با استفاده از اپی لیدی نیازی به مراجعه و هزینه کردن در مراکز اپیلاسیون نیست .

معایب استفاده از اپی لیدی

  • استفاده از اپی لیدی برای اصلاح مو‌های ضخیم دردناک است.
  • توصیه می‌شود در نواحی‌ حساس نظیر زیر بغل از اپی لیدی استفاده نشود.
  • به سختی می‌توان بخش‌هایی از بدن مثل پشت پا‌ها یا رانها را با دستگاه اپی‌ لیدی اصلاح کرد.
  • بعد از استفاده از اپی لیدی ، پوست ملتهب و قرمز می‌شود و در برخی موارد جوش می‌زند.
  • مو‌ها باید به حدی بلند باشند که دستگاه بتواند آن‌ها را بگیرد.
  • هنگام استفاده از اپی لیدی ممکن است برخی مو‌ها زیر پوست برود.

به‌طور کلی در روش‌های اپیلاسیون به علت اینکه مو‌ها از ریشه بیرون کشیده می‌شود،.احتمال آزردگی بافت اطراف فولیکول مو وجود دارد و همین امر باعث حساسیت، قرمزی و التهاب فولیکول مو (فولیکولیت) می‌شود.

بیشتر بخوانید : روش استفاده از دستگاه های لیزر خانگی 

استفاده از اپی لیدی نکات استفاده از اپیلیدی

۱۰ نکته مهم استفاده از اپی لیدی

برای اینکه اپی‌لیدی‌تان حداکثر کارایی را داشته باشد، بهتر است به توصیه‌های زیر توجه کنید:

۱. دستگاه مناسبی انتخاب کنید: هنگامی که تصمیم به خرید اپی‌لیدی گرفتید، تحقیق کنید کدام مارک کارکرد بهتری دارد. انواع اپی‌لیدی‌ها را مشاهده کنید و با هم مقایسه کنید و مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

۲. دستورالعمل استفاده از اپی لیدی را بخوانید: بعد از خرید دستگاه، مطمئنا با نگاه کردن.به آن می‌توانید روش استفاده‌اش را متوجه شوید. اما سعی کنید حتما دستور استفاده از آن را مطالعه کنید تا با جزئیات کار با آن آشنا شوید. به‌خصوص دستگاه‌هایی که چند تیغه و کارکرد‌های متفاوت دارند.

۳. یک منطقه را امتحان کنید: برای اولین‌بار قسمتی از بدنتان را انتخاب کنید که. پوست ضخیم‌تر و کمتر حساسی دارد. زانو‌ها انتخاب خوبی هستند. با شروع کردن از این قسمت کم‌کم به درد عادت می‌کنید و می‌توانید به قسمت‌هایی که پوست نازک‌تری دارند برسید.

۴. آرام انجام دهید: سعی کنید خیلی آرام دستگاه را روی پوست بکشید و به خاطر اینکه دردتان کمتر شود، سریع دستگاه را روی پوستتان نکشید. سعی کنید اپی‌لیدی را در فاصله مناسب و مایل روی پوستتان نگهدارید.

۵. در زمان مناسب استفاده کنید: بهترین زمان استفاده از دستگاه اپی‌لیدی، عصرهاست. دلیل این توصیه این است که اگر التهاب، خارش یا جوش بعد از استفاده از اپی لیدی برایتان ایجاد شود، تا صبح فردا از بین خواهد رفت.

۶. از مرطوب‌کننده استفاده کنید: توصیه می‌شود بعد از استفاده از اپی‌ لیدی از یک مرطوب‌کننده ملایم بدون الکل استفاده کنید. با این کار التهاب پوستتان برطرف می شود و حساسیت هم ایجاد نمی شود.

۷. صبر کنید: مو‌های روییده را مدتی تحمل و از اصلاح مو‌هایی که کاملا درنیامده‌اند، اجتناب کنید. مو‌هایی که کاملا درنیامده‌اند، به سختی با دستگاه کنده می‌شوند و باعث ایجاد زخم، فرو رفتن مو در پوست و التهاب خواهند شد.

۸. این وسیله، شخصی است: فراموش نکنید اپی‌لیدی وسیله‌ای شخصی است و نباید آن را با هیچ‌کس، حتی نزدیک‌ترین افراد خانواده شریک شوید. بعد از هر بار استفاده حتما دستگاه را با یک ماده ضدعفونی‌ کننده مثل الکل تمیز کنید. ممکن است این بار تصمیم بگیرید مو‌های یک قسمت دیگر از بدنتان را بزنید و اگر دستگاه را تمیز نکنید، باعث عفونت و ایجاد زخم در پوستتان می‌شود.http://izeeba.com

۹. استفاده از اپی‌ لیدی بهتر است بعد از استحمام انجام شود: بعد از استحمام پوست مرطوب‌ تر است و دهانه روزنه‌ های پوست برای خروج مو‌ها آمادگی بهتری دارند.

۱۰. در هنگام استفاده از اپی لیدی پوستتان را بکشید: پوست باید در محل استفاده از اپی لیدی باید کاملا کشیده شود. با این شرایط کمترین آسیب به پوست وارد می‌شود و احتمال ایجاد حساسیت ، قرمزی و فولیکولیت کاهش می‌یابد.

مطلب مرتبط : راه های مراقبت از پوست 

استفاده از اپی لیدی خرید اپی لیدی قیمت مناسب

آیا دستگاه اپی لیدی باعث تیرگی پوست یا موی زیرپوستی می‌شود؟

در پوست ما سلو‌ل‌ های رنگدانه‌ای وجود دارد که باعث ایجاد رنگ پوست می‌ شوند. هرگونه التهاب در پوست می‌تواند.باعث تحریک این سلول‌ های رنگدانه‌ای برای ساخت رنگدانه و تجمع در محل التهاب می شود که از آن به‌عنوان افزایش رنگ پس از التهاب (PIH) نام می‌بریم. در کسانی که پوست‌های تیره (گندمی یا سبزه) دارند احتمال بروز این پدیده افزایش می‌یابد.

اپی‌لیدی خودبه‌خود نمی‌تواند باعث تیره‌تر شدن پوست شود. اگر توصیه‌ های گفته شده.در بالا رعایت نشود به‌ خصوص در افراد با پوست گندمی و سبزه و در مناطق زیر بغل، کشاله ران که معمولا تیره‌تر از بقیه .قسمت‌ها هستند، تحریک ایجاد شده به وسیله اپی‌لیدی با مکانیسم ذکرشده در درازمدت می‌تواند عامل تیره‌تر شدن این قسمت‌ها شود.

در مورد تاثیر اپی‌لیدی در ایجاد مو‌های زیر پوستی هم باید گفت جهت رویش مو در هر فرد مانند دیگر صفات ژنتیکی‌اش تاحدی با دیگران تفاوت دارد. در بعضی افراد، خواب مو‌ها به نحوی است که در ابتدای رویش که از .سطح پوست خارج می‌شوند، داخل پوست به صورت افقی یا نزدیک به افقی رشد می‌کنند و کراتین مو باعث واکنش پوست به آن و ایجاد التهاب می‌شود.

توصیه می‌شود چنین افرادی از روش‌هایی برای از بین بردن مو‌های زائد استفاده کنند. که مو‌ها از ته کنده نشوند و مقدار کمی از سر مو از سطح پوست بیرون باشد؛ بنابراین استفاده از اپی‌لیدی به دلیل اینکه مو‌ها را از ریشه خارج می‌کند،. هنگام رشد مجدد در افراد مستعد می‌تواند باعث رویش مو به صورت زیرپوستی شود، .ولی این امر شامل همه افراد استفاده‌کننده از اپی‌لیدی نمی‌شود.

فروشگاه آی زیبا

فروشگاه آی زیبا عرضه کننده بهترین دستگاه های اپی لیدی از برندهای معتبر می باشد. همچنین محصولات دیگری از قبیل ریش تراش ، دستگاه اصلاح بدن ، سشوار و سایر لوازم بهداشتی و آرایشی نیز در این مجموعه عرضه شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه و یا با شماره های آی زیبا تماس بگیرید . در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.