چگونه ریش تراش فیلیپس را تمیز کنم؟ این سوالی است که دارندگان ریش تراش های فیلیپس معمولا از ما می پرسند. در این مقاله قصد داریم به موضوع نگهداری و شستشوی ماشین ریش تراش فیلیپس پس از استفاده هر بار بپردازیم. پس تا پایان مطلب با فروشگاه آی زیبا عرضه کننده انواع لوازم بهداشتی و آرایشی همراه باشید.

برای اطلاع از نحوه تمیز کردن ریش تراش فیلیپس، دستورالعمل های ما را که در زیر نوشته شده و براساس سری ریش تراش مورد نظر خود دنبال کنید.


قبل از انجام مراحل می توانید مایع شستشوی دستگاه های فیلیپس اصلی را از ما تهیه کنید و کار شستشو را انجام دهید.


چگونه ریش تراش فیلیپس را تمیز کنم؟

  1. قبل از تمیز کردن ریش تراش خود باید بدانید که ضد آب هست یا خیر .
  2. هیچگاه دستگاه را برای شستشو نباید کاملا زیر آب بگیریم .
  3. همیشه برای شستشو باید فقط کلگی دستگاه زیر آب قرار گیرد .
  4. بهتر است ماشین هایی که پایه شستشو دارند داخل پایه شسته شوند .
  5. برای عملکرد بهتر ماشین ریش تراش توصیه می کنیم که  بعد از هر اصلاح آن را تمیز کنید.
  6. دستگاه را به صورت شیب دار زیر آب بگیرید ،. به صورتی که کلگی دستگاه رو به پایین و زیر شیر آب و بدنه دستگاه به سمت بالا و بیرون از آب باشد .(آب درون دستگاه نفوذ نکند.)
  7. بعد از شستشو حتما باید بگذارید ماشین ریش تراش با هوا خشک شود .
  8. هرگز از دستمال و یا حوله برای تمیز کردن تیغه ها استفاده نکنید. زیرا باعث کند شدن تیغه ها میشود.
  9. هرگز برای ریختن موهای اضافی روی کلگی به آن ضربه نزنید .( بهتر است برای این کار روی تیغه ها را فوت کنید 2 تا 3 بار فوت کردن باعث میشود تا موها جدا شوند.)
  10. برای باز کردن کلگی دستگاه ،  فلیپس دو حالت را تعبیه کرده که یک سری با دکمه باز میشوند و یکسری باید با 3 انگشت به صورت عمود بیرون بیایند.
  11. برای بیرون آوردن کلگی هرگز با فشار بیش از حد اینکار را نکنید .

قبل از تمیز کردن ریش تراش خود باید بدانید که ضد آب هست یا خیر .

که این کار را میتوانید با جستجوی نمادی از wet & dry (خشک و مرطوب) که در پشت آن چاپ شده است ، مطمئن شوید که ضد آب است. حال چگونه ریش تراش فیلیپس را تمیز کنم ؟

برای اطلاع از نحوه تمیز کردن ریش تراش فیلیپس ، دستورالعمل های ما را که در زیر نوشته شده و بر اساس سری ریش تراش مورد نظر خود دنبال کنید. قبل از تمیز کردن ریش تراش خود باید بدانید که ضد آب هست یا خیر . که این کار را میتوانید با جستجوی نمادی از wet & dry ( خشک و خیس ) که در پشت آن چاپ شده است ، مطمئن شوید که ضد آب است. حال چگونه ریش تراش فیلیپس را تمیز کنم ؟

دستورالعمل تمیز کردن ریش تراش سری S7000 و S9000

ما برای عملکرد بهتر ماشین ریش تراش توصیه می کنیم که  بعد از هر اصلاح آن را تمیز کنید. بسته به مدل ریش تراش شما، ممکن است چراغ اعلان زمان تمیز کردن دستگاه را بر روی ریش تراش خود به مشاهده کنید. ابتدا باید بدانید که دستگاه های برقی هر چه کمتر خیس شوند عمر طولانی تری خواهند داشت. اگر یک شیور فلیپس از سری S7000 یا S9000 دارید، دستورالعمل های ساده تمیز کردن را که در زیر شرح داده شده است دنبال کنید.

  1. ریش تراش خود را روشن کنید و آن را در زیر شیر آب گرم بشویید.
  2. ریش تراش را خاموش کنید و قسمت بالای کلگی اصلاح را بردارید.
  3. حداقل 30 ثانیه قسمت بالای کلگی را زیر آب ولرم بشویید.
  4. هنگامی که کاملاً خشک شد ، آن را دوباره به سر دستگاه بچسبانید.
  5. با دقت و به آرامی ریش تراش خود را تکان دهید تا آب اضافی از روی ریش تراش بریزد و بگذارید با هوا خشک شود.
  6. هرگز ریش تراش را با حوله یا دستمال خشک نکنید، زیرا ممکن است به آن آسیب برساند.

دستورالعمل تمیز کردن سری  S5000 و S6000

اگر شیور فیلیپس شما متعلق به سری S5000 و S6000 است، دستورالعمل تمیز کردن را در زیر دنبال کنید.

  1. ریش تراش خود را روشن کنید و حداقل 30 ثانیه آن را با آب گرم بشویید.
  2. دکمه باز کردن کلگی را فشار دهید تا مخزن تیغه ها باز شود.
  3. نگهدارنده سر تراشیدن را با آب ولرم بشویید.
  4. با دقت و به آرامی ریش تراش خود را تکان دهید تا آب اضافی را از بین ببرید و نگهدارنده سر اصلاح را تا زمانی که کاملا خشک نشود باز نگه دارید.
  5. پس از خشک شدن ، می توانید نگهدارنده سر اصلاح را ببندید و مطمئن شوید که یک صدای کلیک می شنوید.

دستورالعمل تمیز کردن ریش تراش فیلیپس با دو کلگی

اگر فیلیپس دو سر دارید دستورالعمل تمیز کردن زیر را دنبال کنید. کلگی ماشین اصلاح خود را از به آرامی از سر دستگاه جدا کنید . حداقل 30 ثانیه کلگی اصلاح را زیر شیر آب گرم بشویید. آب اضافی را از کلگی بریزید و بگذارید تا با هوا خشک شود. دکمه رها کردن را فشار دهید تا قسمت بالای سر اصلاح شود و آن را از سر تراشیدن بکشید. آن را با آب بشویید و یکبار تمیز و خشک آن را دوباره روی سر تراشیده کلیک کنید. هنگامی که سر تراشیدن کاملاً خشک است ، آن را دوباره به ریش تراش Philips Shaver وصل کنید.

اگر فیلیپس دو سر دارید دستورالعمل تمیز کردن زیر را دنبال کنید.

  1. کلگی ماشین اصلاح خود را از به آرامی از سر دستگاه جدا کنید .
  2. حداقل 30 ثانیه کلگی اصلاح را زیر شیر آب گرم بشویید.
  3. آب اضافی را از کلگی بریزید و بگذارید تا با هوا خشک شود.
  4. دکمه رها کردن را فشار دهید تا قسمت بالای سر اصلاح جدا شود و آن را از سر دستگاه بکنید.
  5. آن را با آب بشویید و پس از تمیز و خشک شدن آن را دوباره روی سر ریش تراش بگذارید.
  6. هنگامی که کلگی کاملاً خشک شد ، آن را دوباره به ریش تراش وصل کنید.

تمیز کردن لوازم جانبی فلیپس

برخی از ریش تراش های فیلیپس دارای لوازم جانبی مانند یک پایه شستشو و یا یک برس تمیز کننده هستند. مهم است که این همیشه این لوازم را تمیز نگه دارید.

تمیز کردن لوازم جانبی فلیپس برخی از ریش تراش های فیلیپس دارای لوازم جانبی مانند یک پایه شستشو و یا یک برس تمیز کننده هستند. مهم است که این همیشه این لوازم را تمیز نگه دارید.

شانه ها را می توانید از روی ریش تراش خود جدا کنید و با آب گرم بشویید. هنگامی که آنها تمیز و خشک شدند، با اتصال آنها میتوانید ریش های خود را اصلاح کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد اتصالات همراه با ریش تراش و نحوه تمیز کردن آنها، به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید.

تمیز کردن ریش تراش فیلیپس با سیستم هوشمند (دارای پایه شستشو)

برخی از ریش تراش های فیلیپس دارای پایه شستشو هستند و می توان ریش تراش را در سیستم SmartClean Philips (پایه شستشو) تمیز کرد.

لطفاً دستورالعمل های زیر را در مورد نحوه تمیز کردن ریش تراش در سیستم SmartClean مشاهده کنید.

  1. ریش تراش را زیر شیر آب گرم بشویید و آب اضافی آن را از بین ببرید.
  2. قسمت بالای سیستم SmartClean Philips خود را فشار دهید تا منطقه ای که می توانید ریش تراش خود را بگذارید باز کنید.
  3. ریش تراش خود را وارونه به سمت سیستم Smart Clean نگه دارید و آن را در نگهدار Smart Clean قرار دهید.
  4. ریش تراش را به عقب شیب داده و بالای کلید سیستم Smart Clean را فشار دهید تا اینکه صدای کلیک را بشنوید، مطمئن شوید که ریش تراش در آن قفل شده باشد.
  5. بر روی پایه شستشو ( Smart Clean) دکمه روشن/خاموش را  فشار دهید تا برنامه تمیز کردن شروع شود.
  6. چراغ بر روی پایه شستشو (Smart Clean ) تأیید می کند که برنامه تمیز کردن کار می کند.

لطفاً دستورالعمل های زیر را در مورد نحوه تمیز کردن ریش تراش در سیستم SmartClean مشاهده کنید. ریش تراش را زیر شیر آب گرم بشویید و آب اضافی آن را از بین ببرید. قسمت بالای سیستم SmartClean Philips خود را فشار دهید تا منطقه ای که می توانید ریش تراش خود را بگذارید باز کنید. ریش تراش خود را وارونه به سمت سیستم Smart Clean نگه دارید و آن را در نگهدار Smart Clean قرار دهید. ریش تراش را به عقب شیب داده و بالای کلید سیستم Smart Clean را فشار دهید تا اینکه صدای کلیک را بشنوید ، مطمئن شوید که ریش تراش در آن قفل شده باشد . بر روی پایه شستشو ( Smart Clean) دکمه روشن / خاموش را  فشار دهید تا برنامه تمیز کردن شروع شود. چراغ بر روی پایه شستشو (Smart Clean ) تأیید می کند که برنامه تمیز کردن کار می کند.

اگر سؤال بیشتری درباره دستورالعمل تمیز کردن شیور فلیپس خود دارید ، به دفترچه راهنمای کاربر خود مراجعه کنید یا برای پشتیبانی با ما (66705397-021) تماس بگیرید.

فروشگاه آی زیبا

فروشگاه آی زیبا عرضه کننده بهترین مسواک های برقی از برندهای معتبر می باشد. همچنین محصولات دیگری از قبیل ریش تراش ، دستگاه اصلاح بدن ، سشوار و سایر لوازم بهداشتی و آرایشی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه و یا با شماره های آی زیبا تماس بگیرید . در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

6 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • با سلام، ریش تراش فیلیپس ۷۷۱۰ دارم فقط ۵ بار استفاده کردم و مدت یکسال بلااستفاده داخل کمد نگهداری کردم که بعد یکسال متوجه شدم پشت بدنه ریش تراش قسمت چرمی کاملا چسب ناک شده که با پارچه نرم و آب صابون شستشو دادم ولی کاملا بدتر شده و چرمش هم کدر شد خواستم بفرمایید راهکار چیه و آیا نباید با صابون میشستمش ؟ ممنون پاسخ بدین

    پاسخ
  • سلام ، ایا میشه به مایع شستشوی ماشین ریش تراش فیلیپس 7000 اب هم اضافه کرد

    پاسخ
    • مصطفی حسنی
      ژانویه 18, 2023 1:00 ب.ظ

      سلام وقت بخیر ، خیر نباید چیزی به مایع اضافه کنید . کمپانی از هر ترکیب درصد مشخصی استفاده کرده که با اضافه کردن آب کارایی مایع از بین میرود .
      اما برای شستشو میتوانید کلگی را با اب بشویید .

      پاسخ
  • با درود
    چهار سال پیش ریش تراش فیلیپس at 890 خریداری کردم که بصورت متناوب از آن استفاده می نمایم چند روز پیش پس از اصلاح، آن را شستشو و شارژ نمودم و داخل کیف مربوطه قرار دادم امروز خواستم استفاده نمایم متاسفانه روشن نشد دل به دریا زدم و آن را باز کردم با کمال تعجب دیدم پوسته موتورش زنگ زده موتور را از بُرد جدا کردم و بعد از حذف زنگارها با سشوار گرم کردم و سپس با آداپتور سه ولت تست نمودم خوشبختانه راه افتاد. دوستانی که تجربه دارند لطفا بفرمایند علت نفوذ آب به داخل ریش تراش چیست با اینکه در کاتالوگش نوشته شده می توان زیر دوش حمام استفاده نمود؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.