چگونه موهای پر پشت داشته باشیم؟

یکی از سوالاتی که برای اغلب افراد خصوصا خانم ها پیش می آید این است که چگونه موهای پر پشت داشته باشیم؟ برای پاسخ به این سوال باید از چند منظر به بررسی وضعیت موها بپردازیم. گاهی کمبود مواد معدنی و مغذی موجب کاهش رشد موها و کم پشت شدن آنها می شود. از طرفی عامل ژنتیکی نیز می تواند در این امر دخیل باشد به طوری که برخی افراد به صورت ژنتیکی و ارثی دچار کم پشتی مو یا پرپشتی مو هستند.

از دیگر عوامل می توان به اختلالات هورمونی یا برخی بیماری ها اشاره کرد که موجب کم پشتی و ریزش موها می شود. با این حال در این مقاله ما قصد داریم یاد بگیریم که چگونه موهای پر پشت داشته باشیم. فروشگاه آی زیبا عرضه کننده انواع دستگاه های زیبایی و آرایشی از قبیل سشوار، اتوی مو، فرکننده مو، ریش تراش و ماشین اصلاح، مسواک برقی و … از برندهای معتبر براون، فیلیپس و موزر شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کند.

چگونه موهای پر پشت داشته باشیم؟

در اینجا با نکاتی آشنا می شویم تا بیابیم چگونه موهای پر پشت داشته باشیم. پس با ما همراه باشید:

از تخم مرغ استفاده کنید

استفاده از تخم مرغ تنها در رژیم غذایی نیست که موجب رشد و پرپشتی موها می شود. بلکه استفاده از تخم مرغ بر روی موها و سر می تواند در رشد موها موثر باشد. اگر موهای خشک یا شکننده ای دارید، از سفیده تخم مرغ استفاده کنید تا رطوبت موهایتان را حفظ کنید. یکی از موثرترین نکات برای داشتن موهای زیبا و براق استفاده از ½ فنجان تخم مرغ زده شده است. همچنین میتوانید برای سر زنده نگاه داشتن موها به مدت 20 دقیقه آنها را با آب سرد بشویید.

موهایتان را تمیز نگه دارید

چگونه موهای پر پشت داشته باشیم؟ با تمیز نگهداشتن مو. مهمترین دلیل ریزش مو، شوره سر و پوسته سر است. بنابراین، حفظ تمیزی موها مهم است. شستن موها به طور مرتب و استفاده از شوینده های مناسب می تواند در حفظ بهداشت موها، رشد و پرپشت شدن آنها تاثیر داشته باشد.

از آب خیلی داغ اجتناب کنید

از گرفتن موها زیر دوش آب داغ اجتناب کنید. استفاده از آب خیلی گرم برای شستن موها باعث می شود که موها خشک و شکننده شود و روغن های محافظتی طبیعی سر از بین برود. بنابراین، درجه حرارتی را ترجیح دهید که فقط کمی گرم تر از دمای بدن است. خصوصا افرادی که دارای پوست و موی خشک هستند بیشتر باید در این زمینه دقت کنند و از آب ولرم برای شستن موها استفاده کنند.

می توانید از درمان با کدو استفاده کنید

استفاده از برخی میوه ها و سبزیجات نظیر کدو می تواند در رشد موها تاثیر داشته باشد. برای این کار ابتدا کدو را شسته و سپس رنده کنید. آب حاصل از رنده کدو را روی موها بزنید.  این محلول را نیم ساعت نگه دارید و سپس کاملا شستشو دهید. این یکی از راهنمایی های زیبایی ساده برای مو است.

چگونه موهای پر پشت داشته باشیم استفاده از عصاره کدو

ماسک موی عسل و شامپو نرم کننده

چگونه موهای پر پشت داشته باشیم؟ با ماسک موهای خانگی. مخلوطی از 1 فنجان نرم کننده و 2-3 قاشق غذاخوری عسل را به صورت یکنواخت روی موهای مرطوب بمالید. 30 دقیقه بعد کاملا آنها را شست و شو دهید. این مخلوط کوتیکول مو را بسته و موها را درخشان می سازد و لطافت و نرمی خاصی به موهایتان میدهد.

داشتن موهای لخت با سرکه سیب

چگونه موهای پر پشت داشته باشیم؟ با سرکه سیب. چطور؟ مخلوط آب گرم و سرکه سیب را به موها بمالید. سرکه سیب موجب شفاف شدن و لخت شدن موها می شود. ولی مراقب باشید بیش از دو الی سه دقیقه این محلول روی موها نماند. پس از گذشت این زمان بلافاصله موها را با آب ولرم بشویید.

تقویت موهای خشک و آسیب دیده با روغن بادام

برای درمان موهای خشک و آسیب دیده از روغن بادام استفاده کنید. این روشی بسیار ساده و در دسترس برای شماست. برای این کار مقداری روغن بادام را در کاسه ریخته و 40 ثانیه آن را گرم کنید. سپس به صورت یکنواخت روی موهایتان بزنید. 30 دقیقه بعد با شامپو و نرم کننده و آب سرد موها را شستشو دهید. این روش خصوصا برای افرادی که موهای وز و خشک دارند بسیار توصیه می شود.

چگونه موهای پر پشت داشته باشیم استفاده از روغن بادام

با آبلیمو از موهای کدر خداحافظی کنید

بعد از شستشوی نهایی موهایتان در حمام، یک قاشق غذاخوری آب لیمو را روی موها ماساژ دهید. پس از این کار نیاز به آبکشی مجدد موها نیست. به سادگی با حوله خشک موهاهایتان را خشک کنید و از درخشش آن لذت ببرید.

قبل از رفتن به استخر، از کلاه مناسب استفاده کنید

آب استخرها می توانند به موها آسیب بزند چرا که از مواد شیمیایی از قبیل کلر برای ضدعفونی آب استخرها استفاده می شود. وجود کلر در آب استخر موجب خشکی پوست و مو شده و آسیب جدی به ساقه موها می زند. اگر شما زیاد استخر می روید یکی از راهکارها استفاده از نرم کننده مو و آبکشی قبل از وارد شدن در آب استخر است. راهکار دیگر که بسیار مهم است استفاده از کلاه مناسب ضد آب برای پوشاندن موها و کمتر شدن آسیب به آنهاست.

 درمان موهای آسیب دیده ازآفتاب (آفتاب سوختگی موها)

اگر زیاد در معرض آفتاب هستید و عادت به گذاشتن کلاه ندارید امکان آفتاب سوختگی موهای شما زیاد است. برای رفع این مشکل مخلوطی از ½ فنجان عسل، ½  قاشق غذاخوری روغن زیتون و ½ قاشق غذاخوری زرده تخم مرغ را با هم ترکیب کنید. این مخلوط را روی موهایتان بگذارید تا 20 دقیقه و سپس با آب گرم بشویید. این درمان به تقویت پروتئین های کراتین مو کمک می کند.

موهایتان را  محکم نبندید

برای جلوگیری از شکستگی موها از کش ها اجتناب کنید و موهایتان را خیلی محکم نبندید. کش های سفت و محکم به ساقه موها آسیب زده و موجب ایجاد موخوره در آنها می شود. بهتر است با روبان یا کش هایی که زیاد محکم نیستند برای بستن موها استفاده کنید.

چگونه موهای پر پشت داشته باشیم موها را محکم نبندید

روش صحیح شانه زدن به موها

شانه های پلاستیکی موجب ایجاد الکتریسته ساکن در مو شده و باعث شکستگی ساقه موها می شوند. پس از شانه های پلاستیکی برای شانه کردن موها استفاده نکنید. شانه های چوبی بهتر از انواع پلاستیکی هستند . نحوه شانه کردن موها نیز باید طوری باشد که پایین موها را بیشتر شانه بزنید. این تکنیک به انتشار مناسب روغن موی طبیعی کمک می کند و از بروز شکستگی مو جلوگیری می کند.

جلوگیری از موخوره با کوتاه کردن انتهای مو

اگر موهای خشک یا شکننده ای دارید باید انتهای موها را حداقل هر شش هفته یکبار قیچی کنید تا از خشکی و موخوره جلوگیری شود. اگر این کار انجام نشود موخوره روی ساقه مو بالا آمده و قسمت بیشتری از مو را درگیر می کند. پس ناچار می شوید مقدار زیادی از قد موی خود را کوتاه کنید.

موی خیس را شانه نکنید

یکی از اشتباهاتی که اغلب افراد مرتکب می شوند این است که در حمام و پس از شستشوی مو اقدام به شانه کردن مو می کنند. موهای مرطوب سه برابر ضعیف تر از موهای خشک هستند و در اثر شانه احتمال ریزش بیشتری دارند. توصیه می شود پس از شستشوی موها ابتدا با حوله موها را خشک کنید و سپس موها را شانه کنید.

رژیم غذایی خوب یکی از بهترین درمان هاست

نوشیدن مقدار مناسب آب و خوردن غذای سالم سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه یکی از درمان های خانگی برای مراقبت از موهاست. استفاده بیش از حد از شکر ، فست فودها و غذاهای ناسالم موجب ریزش موها و عدم سلامت آنها می شود.

غذا های مناسب تقویت مو

سعی کنید غذاهای غنی از آهن مانند سبزیجات برگ سبز، ماهی، تخم کدو تنبل، لوبیا، نخود، سویا و غلات در رژیم غذایی داشته باشید. پزشکان توصیه می کنند که روزانه 12 میلی گرم آهن مصرف کنید. همچنین به پروتئین نیاز دارید زیرا این چیزی است که موها را تقویت می کند. غذاهای دارای پروتئین کامل که دارای اسیدهای آمینه هستند شامل پنیر، شیر، سویا، عدس، نخود و ماست می شود.

چگونه موهای پر پشت داشته باشیم غذاهای مناسب تقویت مو

کلام آخر 

در این مقاله با موضوع چگونه موهای پر پشت داشته باشیم با نکاتی که موجب پرپشتی موها می شود آشنا شدیم. با رعایت این نکات که در مورد رژیم غذایی، شستشوی موها و نگهداری صحیح موها می شود می توان امید داشت که رشد موها بیش از پیش شود. از طرفی استفاده از وسایل و دستگاههای زیبایی مو از قبیل سشوار، اتوی مو و فرکننده مو باید از برند معتبر و با کیفیت باشد تا آسیبی به موها زده نشود. فروشگاه آی زیبا عرضه کننده انواع سشوار، اتوی مو، دستگاه فرکننده مو و سایر لوازم و وسایل زیبایی و بهداشتی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصول با آی زیبا تماس بگیرید.

فروشگاه آی زیبا

فروشگاه آی زیبا عرضه کننده بهترین لوازم بهداشتی و آرایشی از برندهای معتبر می باشد که این محصولات شامل ریش تراش ، دستگاه اصلاح بدن ، اتوی مو، سشوار و سایر لوازم بهداشتی و آرایشی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه و یا با شماره های آی زیبا تماس بگیرید . در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.